Tracker

Tracker, alebo „sledovač“ je modul, ktorý sleduje model (alebo iný objekt) od okamihu, kedy sa objaví na kamere až po jej opustenie. Hlavným spúšťačom je okamih, kedy sa model objaví na hrane obrázka a to na jeho hornej alebo dolnej hrane. Pokiaľ sa objaví (náhle/zrazu) niekde inde, takýto objekt sa považuje sa šum. Napríklad, hmyz, ktorý má vo vetre chaotickú dráhu a zrazu sa objaví niekde v obrázku, tak ho tracker ignoruje (je to aj vďaka nízkemu FPS).

model sa objavil na okraji, vzniká tracker:

hmyz, ktorý sa objavil náhle, tracker ho ignoruje (rectangle nie je na okraji obrázka):

Postupne, ako prichádzajú ďalšie ďalšie snímku a rectangles, sa postupne tracker aktualizuje. Pokiaľ sa tracker počas 2sec nezmení, nenájde sa rectangle, s ktorým by mal prienik, takýto tracker zaniká.

postupnosť:

… postupne až kým sa nepretne bázová čiara:

Príklad hmyzu, postupnosť rectanglov, ktoré ale nemajú vzájomný prienik a hoci aj bázová čiara bola preťatá, tracker nebol založený a tým sa objekt ignoruje:

Obraz je rozdelený bázovou čiarou na dve časti, horná časť je označená ako +1, dolná časť ako -1 a samotná čiara(báza) číslom 0. Každý rectangel má svoju hodnotu (-1,0,1) a tak pri dotyku modelu s bázou, je možno vyhodnotiť smer letu (aktuálny vs predošlý). Vďaka tomu, sa môže eliminovať prípadný objekt záujmu, ktorý priletel z druhej strany. Napríklad, ak model opustil bázu A a letí smerom k báze B(ktorá je vpravo), tak prípadný vták, ktorý by vletel do bázy z B sprava, a kamera ho zachytí, tak takýto objekt sa ignoruje, pretože sa očakáva prílet zľava. Nie je to veľa, ale aspoň niečo. Ďalšou možnosťou je zaznamenať čas, ktorý model strávi otočením sa v báze.

Prahovanie – threshing